Fredag den 3 augusti 2012

Inte så tokigt upplägg detta, att jobba två dagar efter semestern och sedan ta helg. Lagom mjuk start. Rätt öde i korridorerna på de båda kontoren, det har blivit skrivbordsluncher. Det olösta skräp jag lämnade i juli låg kvar och väntade på mig, märkligt. En del nytt hade tillkommit också. Hade satt post-it-lappar med info på i princip allting vilket var en gåva såhär när semesterhjärnan ska sparkas igång. Där upplevelserna går in går jobbdetaljer ut, tydligen. Har dock än så länge sluppit beställa nya lösenord, de fanns kvar någonstans där inne i det gråa.

En ny morgonrutin har testats: istället för att vakna vid åtta, hoppa i kläderna, kamma till sig och sju minuter senare vara på väg till spårvagnen så har jag tvingat mig upp vid sextiden. Läst bloggar, ätit gröt, lyssnat på radio och faktiskt gillat morgonen. Lite.

Men fredagar alltså, vilken grej. Luta sig tillbaka efter en lång arbetsvecka (ähum, två dagar), sippa på vin och steka upp några bläckfiskringar i väntan på kycklingrätten i väntan på thrillern. Gött mos.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0