Onsdag den 1 augusti 2012

Innan tidningsbudet ens hade vaknat gick jag ut i köket och vispade ihop en pannkakssmet. Lät den stå och gotta till sig till morgonen och tog tag i disken, allt medan Sara Bergmark Elfgrens sommarprat snurrade på lapen. På gatan utanför satt en duva och sov med huvudet under vingen. Modigt. Rena frukostbordet åt grannkatterna.

Semestern är över, imorgon är det skrivbordet i Maskingränd som gäller igen. Jag kan inte säga att jag är vidare sugen, men jag ser på outgrundligt vis fram emot den här hösten och att gå tillbaka till jobbet innebär ju att den perioden bara finns runt hörnet.

Med facit i hand har det blivit mycket slappande de här sista semesterdagarna. Många repriser av Karatefylla på TV6 play och många filmer, slött tillbakalutad mot soffkuddarna. Ljuvligt. Kan inte tänka mig en bättre avslutning när det nu varit lite grått, jag har fått tillräckligt med svidande sol och stadshetta under resan, jag är redo för svalare luft.

Jag har tagit mig tid att laga mat, vilket inte alltid är givet om sommaren när en tallrik filmjölk gärna tar över, och jag har fått en del saker gjorda mellan soffpassen. Får nog leta fram "Eld" ur bokhyllan, blev sugen efter sommarpratet. Har påbörjat tre olika böcker den här veckan vid sidan om de två jag redan hade uppslagna. En sjätte får plats.

Nu - stadsfika.

Uppdatering:
Herr Duva trillade senare omkull, dog och blev uppäten av fem skräniga tonårsskator. Från morgonmys till kadaver. Så jäkla tragiskt.


Kommentarer
Postat av: Mia

Men hu så hemskt! Stackars dig som tvingade bevittna detta. Jag och Lilly var på 3D film i nybyggda domen i Norrköping. Ingen vidare film, presentatören verkade vara sådär van vid spontana barnkommentarer och jag tål tydligen inte 3D. Migränen från hell följde. Så min onsdag var sådär : ) Kramar

2012-08-02 @ 10:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0