Söndag den 19 augusti 2012



Mannen bakom kräftlykteimitationsgirlanden har varit mitt besök över helgen. I fredags Kulturkalasade vi lite, hängde på träbänkar i folkvimlet och åt konstigheter i mörkret. Slog på film mitt i natten, skräckdramat Ritualen med Anthony Hopkins, vilket gav grannarna en ljudlig exorcism vid halv tre-snåret. Förlåt, jag glömde skruva ned ljudet.

Ritzbrunch på lördagen, en massa godsaker slank ned där. Vid bordet bredvid satt en möhippa och hinkade bubbel, och en andra satt på uteserveringen. Återvände till Hisingen och korkade upp och sedan gick det mesta uppåt, förutom nuläget som mest är utför.

Nikke hade med sig skivor och vi lyckades även sparka igång Spotify i högtalarsystemet så vi återupplevde vårt sena nittiotal och därmed också ett åttiotal. Vid midnatt var flaskan med Good ol´ Sailor Vodka uppdrucken, likaså merparten av en Captain Morgan, och vi gav oss ut i Göteborgsnatten för att rulla hatt.

Vakten på Yaki-da tyckte Nikke såg berusad ut och bad honom självskatta på en skala 1 till 10 hur väl det stämde. Nikke sade sig vara en 6:a och fick komma in med löfte om att inte dricka mer sprit därinne. Lustigt sätt att hålla vakt på. Vi snackade upp en svensexa och talade in obegripliga meddelanden på folks telefonsvarare, och dansade oss svettiga.

Och idag. Så traaasiga....

Jag skulle vilja skriva massor om gårdagen men minns mest nuet, hur vi satt i vardagsrummet uppallade mot kuddar och stirrade på TVn framför oss utan att kunna byta kanal. Jag trodde jag skulle svimma sittande. Nikkelodeon den stackaren var trots detta tvungen att bege sig mot bussen vid 13-snåret, jag hade omöjligt kunnat göra samma sak.

Förra veckans middag som skjutits upp flera gånger skulle äntligen bli av ikväll, men jag fick lämna återbud. Att laga mat och umgås kändes helt omöjligt när en kopp vatten var ett Everest. Dagen har sedan dess förflutit, men klättring pågår fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Sayo

Jag känner igen känslan och kastar över ett rör resorb

2012-08-19 @ 23:19:02
URL: http://sayo.blogg.se/
Postat av: Alma

Tack. Det känns nästan idag också. Patetiskt, men samtidigt kul att få slarva runt ibland.

2012-08-20 @ 19:06:52
URL: http://almadrakeritar.blogg.se/
Postat av: Sayo

det behövs ibland och man har kul under tiden även om man får betala för det efteråt... ;)

2012-08-20 @ 21:05:11
URL: http://sayo.blogg.se/
Postat av: marwa

det låter precis som ett riktigt sjöslag ska vara!

2012-08-24 @ 22:35:59
Postat av: Alma

Marwa, vi pratade faktiskt om att återuppliva Tre Piraters Sjöslag, jag återkommer!

2012-08-25 @ 12:46:01
URL: http://almadrakeritar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0