Söndag den 26 augusti 2012

Denna helg lät jag bli två saker. Det ena var Midnattsloppet. Det regnade, och jag hade ändå bara tänkt vara supporter längs sträckan, så jag gav upp det redan vid första skuren tidigt på kvällen.

 

Det andra var Svarta Lördagen, den traditionsenliga spritvandringen i Vallaskogen i min gamla studentstad. Exklusiv på så vis att endast gamla festerister bjuds in;  en dussinaktivitet på det vis att den numera består av ett gäng på långt över tusen rävar, uppblandat med civilbefolkningen eftersom det alltid verkar krocka med en familjedag i samma skog. Lite olyckligt det där. Det var två år sedan det senast var shots, ljummet rödvin och gipsning av händer för min del, men jag räknar inte bort nästa år.

 

Övervägde att korka upp lite bubbel här hemma igår, i ett försök att dricka upp förråden inför flytten, men ställde tillbaka den i kylen. Förra helgens druckenheter räcker för flera veckor framåt, tydligen.

 

Idag stod jag och borstade tänderna när Therese ringde. Nu hade hon städat ur lägenheten och jag kunde hämta en uppsättning nycklar om jag infann mig snabbt. Jag släppte tandborsten och var på rekordtid ute ur lägenheten, kom ändå ihåg att stoppa ned ett måttband i väskan.

 

Har alltså redan nu fått lägga vantarna på nya lyan och har under dagen lyckligt burit över en del prylar, tungt lastad. Lika bra att påbörja flytten. Lägenheten känns ännu bättre nu vid en andra titt, köket som jag mindes som lågt är inte alls det, alldeles normalhögt och fint. Det har läskigt turkosgrönt kakel dock, som att befinna sig i ett badhus.

 

Sitter i soffan nu och försöker samla lite kraft, en tung arbetsvecka väntar men först är det söndag i ett par timmar till. Sånt ska man inte slarva bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0