Torsdag den 6 december 2012

Det har slutat snöa, och det har varit blå himmel och solglimt i snöhögarna hela dagen. Nu är det 15 bitiga minusgrader ute, mitt Bergslagsjag tycker det inte är något att jämra sig över men västkustfiskaren i mig fryser om fingrarna om jag inte konstant rör på dem. Idag har jag varit ledig hela dagen, mitt-i-veckan-lyx utan dess like och jag anar att jag vill göra det till en trend. Meddelade chefen i ett mail för några veckor sedan att jag tänkte vara flerbladig ("flexledig" gillades inte av mailprogrammet) och lät helt enkelt bli att gå dit idag.
 
Jag har mest paltat med målarfärg i sovrummet. Allt är nu utflyttat i övriga lägenheten, inklusive det mesta av innehållet i bokhyllan och garderoberna för att de ska gå att rubba, och jag lever som i en loppmarknad. Sovrummet däremot ekar. Väggarna blir mindre lila för varje timme, det grå tar överhanden och i slutändan ska det ha blivit helt vitt med en smula grönt på ena väggen.
 
Toffelhasat hela dagen, utom just under målningspassen, kändes vanskligt att gå runt i grottbjörnspäls bland tråg och rollers. Levt på uppmicrade lussetrynen.
 
Men, är dagen slut nu...?

Kommentarer
Postat av: Sayo

Flerbladighet låter som en ypperlig sysselsättning

2012-12-07 @ 20:59:28
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Det låter lite fräckt faktiskt. Ungefär som multitalang.

2012-12-07 @ 21:12:24
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0