Måndag den 5 november 2012

Jobbade över en stund, jamensjälvklart, och gick sedan hem i mörkret. Befann mig i telefonkö hos Viasat nästan hela vägen men när jag väl kopplades fram var mammas abonnemang snabbt fixat. Ingen lunch blev det idag, men väl ett par bananer och en brownie till eftermiddagsmötet. Kompenserade med fyra kaviarmackor på kvällen - ibland blir det en bedrövlig kostcirkel.
 
Kröp runt på golvet ett tag och målade om de sjuttiotalsbruna socklarna i vitt. Golvet ska bytas i kök och hall så något precisionsmålande är det inte fråga om, men jag kunde inte låta bli att maskera ändå. Däremot orkade jag inte ta bort dem så det blev platsmålning i konstig arbetsställning istället. Ett lager till, sedan får golvfirman komma. Pelaren kan jag inte bestämma mig för om den ska bli grå eller svart eller möjligen vit, så den får vara rödbrun ett tag till.
 
Är det för tidigt att sätta upp adventsstjärnan?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Upp med staken och stjärnan, här har det inhandlats två begagnade stakar och ledlampor. Ny stjärna har jag hittat men inte kommit iväg att köpa ännu. Nästa helg åker det upp för detta mörker knäcker mig snart. Jag behöver LJUS! Imorgon ska vi på glöggfika upp i backen, måste ju vara godkänt att klä in entren i granris och ljusslinga då?

2012-11-10 @ 15:07:45
Postat av: Alma

Andra har mest sagt nej, så jag försöker stå ut till sista november. Men den lilla stjärngosselampan åker upp innan dess...

2012-11-17 @ 16:17:08
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0