Torsdag den 4 oktober 2012

Tack för all omtanke! Här, på Facebook, som sms och som telefonsamtal: värmt har det gjort.

 

Lillebror var här hela helgen, så var det redan sedan tidigare bestämt och det kunde inte ha blivit bättre. Vi fick rå om varandra, prata, andas. Lagade god mat och umgicks medan det regnade i världen utanför. Alldeles perfekt var det.

 

Och livet går vidare. På jobbet fanns en del att ta tag i när jag kom tillbaka, även om jag lyckades mildra lavinen genom att gå igenom mailen hemifrån de dagar jag var borta. Det borde vara en downperiod nu, men det känns inte så.

 

Om kvällarna målar jag väggar, och om morgnarna ser jag var jag i det halvskumma ljuset har missat med färgen. Har nu lärt mig att bara maskera och måla skarvar och kanter i mörker, och att rolla först i dagsljus. Helgen är räddad.


Kommentarer
Postat av: Sayo

Köp en rejäl låda sushi så blir helgen ännu bättre! You deserve it!

2012-10-05 @ 23:53:49
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0