Fredag den 14 september 2012

Flex deluxe, hela dagen faktiskt. Ursprungsplanen var halvdag, men när teammötet flyttades till måndag kände jag att njaä, idag får andra jobba.
 
Väcktes inatt av den urvattnade orkanen Leslie, fanns ändå tillräckligt mycket kraft kvar i honom (henne? henom?) för att blöta ned hela förmiddagen. Halv storm utomhus, lämnade lägenheten redan vi sju för att hinna bort till Lumpan och låsa upp för städfirman. Ni läste rätt, min mamma gav mig ett RUT-avdrag i present så den här flyttstädningen fick proffsmoppar ta. Återvände hem medan de började feja, handlade frukostgrejer och gjorde ett första besök på det lilla bageriet i bottenplan på mitt hus. Nybakade frukostfrallor för fyra kronor styck.
 
"Vill man ha större utbud får man komma på morgonen."
Älskar hur 09:05 ses som förmiddag av bagarna.
 
Medan regnet öste ned och medan gamla lyan städades så satt jag alltså i soffan, åt gott bröd och var extremt ledig och nöjd med livet i allmänhet.
 
Tre timmar senare var de klara, jag åkte tillbaka och låste samt drog in såpdoft i näsan - den där lägenheten har aldrig varit i bättre skick, till och med badrummet kändes... åtminstone halvfräscht. Proffsmopp #1: "Det gick snabbt för oss, lägenheten har hållits efter bra". Måste varit hennes kollega som fick ta golvbrunnen, den har inte varit någon favoritplats.
 
Det allra sista som skulle göras efter att nycklarna släppts ned i brevinkastet var att dra cykeln bort till reparatören, vilket också gjordes, i monsunliknande regn. Ett utslitet bakdäck, hämtas måndag.
 
Såg presskonferensen med Schibbye/Persson, helt otroligt vilken resa de varit med om. Redan innan den är skriven vill jag läsa boken - förutom en fascinerande historia verkar de båda vara sympatiska och duktiga på att formulera sig, det lutar åt förlagsframgång tycker jag.
 
Har just bryggt fyra koppar kaffe och hällt i en enda stor mugg. Det är lagom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0