Söndag den 7 april 2013

Gudars skymning. I år var åtminstone tre av provledarna svettigare än de som skrev högskoleprovet. Jag, Hanna och Sanna premiärade som provledare i varsin sal, samling 07:20 lördag morgon, vid 17 var vi klara. Då hade vi lotsat våra provdeltagare genom fem provpass, nojjat över legkoll och sortering, ätit lunchmackor stående, frenetiskt följt klockans sekundvisare och i slutet av dagen levererat välpackade kartonger. Hoppas vi. Jag vaknade varannan timme natten innan, drömde allt möjligt knas om provsalar som förvandlades till filminspelningar och var tämligen sliten redan innan dagen börjat. När det sedan var över var det omöjligt att hålla ögonen öppna. Tänkte att jag nog inte gör om det igen, sov som klubbad i tio timmar och tänkte när jag sedan vaknade nu på morgonen att det nog kan bli provledande till hösten igen. Om vi inte blivt svartlistade, jag ska fråga min kollega som jobbade med eftersorteringen.
 
Idag packade vi in oss fem stycken i Sannas och Pinnens nya bil och drog tll IKEA för att bränna provledarlönen redan innan den kommit. De andra var rätt blygsamma, men jag lyckades med bravur: inte mindre än tio golvplattepaket följde med hem. Trodde nästan att jag skulle få ta bussen hem men vi lyckades packa in både golv och växter och krukor tillsammans med originalpassagerarna och rullade synnerligen välastade därifrån. Stannade på Backaplan, släppte av Anna men köpte kattmat motsvarande hennes vikt så det gick på ett ut.
 
Söndagar har jag vigt åt att fippla med företagsgrejer, men idag har jag inte haft någon vidare fart. Hade dock karaktär nog att tacka nej till en spontangrillning, har istället fått iväg en bild till Lillebror, ska bara komplettera lite imorgon och har dessutom rett ut lite andra grejer. Känner mig dock rätt oorganiserad just nu, måste sätta mig ned en dag och bena upp allting; bokföra, sätta in i pärm, planera året.
 
Kunde förstås inte låta bli att lägga ut balkonggolvet, nu är det tassvänligt och snyggt men förstås räckte det inte riktigt till. Har en knepig vinkel på balkongen som gör det omöjligt att lägga enhetligt golv, så jag lutar åt en filtmatta mellan mina två träpartier. Ska nog gå att maskera det så att det smälter in, kanske kan det stå krukor där.
 
Nu ska jag ägna det sista av söndagkvällen åt Walking Dead på TV11, nya säsongen börjar idag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sayo

Låter spännande med företagsgrejer! Ser fram emot mer info!

2013-04-08 @ 19:48:21
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Så vidare spännande för er andra är det inte, i en uppstart handlar det mesta om skatter, momskonton, registreringar, bokföring etc. Men tanken på vad det kan leda till är spännande!

2013-04-09 @ 21:05:32
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0