Tisdag den 23 april 2013

Lagade en tand tidigare idag, som spontant tappat en bit av sig själv - det behövde fixas. Och alltså, den där metallkragen som sätts runt tanden... Det hjälpte inte att tandläkaren med lugn röst sade "Som en liten kakform" innan hon tog i från tårna och pressade den på plats. Jag har alltid för trångt mellan tänderna när en sådan ska tryckas dit, och det kräver fasta nypor. Det var ok, jag var bedövningsbesprutad, men nu känns det minst sagt ömt. Tröstshoppade på Åhlens, en fin randig matta till balkongen, och randiga dynor, det hjälpte för stunden. Middag blev en liter fläderdryck; jag kände inte för att tugga.
 
Stegtävlingen på jobbet är igång! Idag har det inte blivit så mycket promenerat, kommer bara precis över 10 000 steg, men imorgon är planen att inleda med morgonpromenad även om det ska regna. Jag bor nära, så det är ingen bedrift, men det skrapar ihop steg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0