Lördag den 31 augusti 2013

Fick denna kommentar av nya kollegan Patrizio igår, innan han gick för dagen:
 
"You work a lot - but you also sing a lot"
 
Sammanfattar den dagen och livet rätt bra tycker jag. Hade jag bara haft en bobajuice i handen så hade jag varit snudd på lycklig där och då.
 
Sov. I tolv timmar.
 
Vaknade en bit in på lördagen och har haft en alldeles ledig dag. Ljuvligt. Har levt i symbios med kaffebryggaren som producerat kopp efter kopp, har andats på balkongen och vickat på tårna. Haft ett långt tvättpass, låtit bli att köpa GT av grannungarna och ätit kalkon i dillsås. Lyssnat på Säkerts "Isarna" på repeat. Fortfarande så fantastisk text. Och så har jag messat Lillebror:
 
"Om bakhuvudet krossas, kan det då rinna blod ur näsa och öron, eller är det vid inre blödning?"
 
Han svarade med fakta och med att skicka en ruggig bild, och min hittepålusta tog ny fart. Även om sagan jag skriver är påhittad så vill jag gärna att det medicinska ska stämma.
 
Isarna, Annika Norlin:
 
Vi går på skaren över isen
Som brast under dig när du var fem
Vi går mot  ljusa tider, säger de
Men vi längtar mest hem
Det finns en sorglig  lycka
I att aldrig mer vara ett med de
Som vet precis vem du är
 
Jag vet inte riktigt hur hon vill att man ska känna, men jag blir glad av den!
 

Kommentarer
Postat av: Sayo

Ooooh, låter spännande! Ser fram emot att höra mer om det!

2013-09-01 @ 18:40:18
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Den här kusliga storyn utan sammanhang och röd tråd kommer nog aldrig att läsas av andra än familjen, men den är ändå ofantligt rolig att skriva! Det rekommenderas, bra verklighetsflykt.

2013-09-01 @ 22:35:40
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0