Fredag den 13 december 2013

Var allt lite matt i pälsen igår, efter festen. Jobbade till halv sju, och sedan hade Jenny och jag biljetter till Gardell på Lisebergshallen. Åh, älskar den mannen, han är så himla fin.
 
Promenerade ned till Brunnsparken genom en upplyst vinterstad, och höll på att somna på bussen hem. Satt ändå uppe halva natten.
 
Idag känns det som om en tuff höst kommit ifatt mig, har varit ofantligt trött. Vi lunchade i Teknikparken och tackade av Betsy som byter fakultet efter jul. Hade ett planeringsmöte och drabbades av insikt i hur mycket vi har att göra under den kommande månaden med start måndag. Jag gissar att vi överlever, det brukar vi göra. Det är förbjudet att dra på sig influensa nu, det bestämdes.
 
Har nu en enormt skön fredagkväll, med Musikhjälpen. Har tillfälligt hamnat på en annan kanal dock, i en dokumentär om ett tyst retreat - jag blir väldigt sugen på att själv vistas på ett sådant någon gång. Minns att det ligger ett i närheten av Rättviks stiftsgård, men säkert finns något här på kusten också. Fast en hel dag, flera dagar, utan att få nynna på något, jag tror inte jag skulle klara det. Kanske är det bara en helg med papper och penna jag behöver. I dokumentären går de nu runt och upptäcker fågelsång för första gången; kan känna att jag har ett litet försprång där, lever redan för det mesta här och nu. Men som sagt, att få grotta in sig en helg med enbart sina kreativa idéer, har en liten tanke om att nyåret ska bli så, vi får se.
 
Imorgon ser jag fram emot en tidig morgonkaffe på stationen, och ett tåg.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sayo

God Jul Anna!

2013-12-23 @ 18:40:01
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Detsamma till dig Sayo! Tvåtusenfjorton blir ett bra år.

2013-12-27 @ 12:28:08
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Sayo

Ett riktigt bra år!

2013-12-28 @ 13:14:07
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0