Fredag den 18 januari 2013

Äntligen har det blivit fredag igen, eller som vi säger på jobbet: flärptime. Kommer från den lille emoticonen med en partyflärp i munnen, den är populär att skicka över chatten om fredagarna, åtminstone på studieadministrationen.
 
Den här veckan har jobb varvats med tapas. Måndag blev jag kvar länge på jobbet, tisdag var jag på Mañana med Malin & Maria och åt en massa godsaker. Trevliga tjejer det där. Onsdag blev jag också kvar länge på jobbet, och igår torsdag var det dags för Mañana igen, denna gång med Jenny. Lika gott, lika trevligt. Idag var det tydligen dags för kvällsjobb igen, hade siktat in mig på att plocka ut lite flex och gå klockan fyra men det var ett önsketänkande som aldrig slog in. Vet ju att det är så här i perioder, tyvärr verkar det bli färre dalar hela tiden medan topparna blir högre, flackare. Det blir även allt knasigare på ledningsnivå. Nå, det går väl an ett tag till.
 
Planer för helgen: måla. Nytt rollerset innebär ny färg på väggarna, kan vara sista strykningarna i sovrummet om jag har tur. Det vore kalas att kunna skruva ihop och få upp sänggaveln också, och få ordning på möblemanget. Fokuserar på målningen så får vi se hur långt jag kommer. Utöver det ska jag byta fackförbund, äta middag hos Sanna, rita ett vykort och ta med två pojkar på The Hobbit. Tänker även köpa bageribröd till frukost, och plöja säsong 5 av The Big Bang Theory med en caipirinha i handen. Det ska kännas att man är helt ledig, och energin som lagras kommer att behövas under nästa vecka. Terminsstart. The sum of all fears.

Kommentarer
Postat av: Sayo

Jag hoppas du får en bra helg så du kan ladda lite energi inför veckan då, kan tänka mig att det behövs men självklart blir den här termisstarten den bästa hittills (positivt tänkande!)

2013-01-19 @ 13:00:49
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Ja, lite pepp är aldrig fel, och klart man ska intala sig att det blir strålande! Det blir det säkert också, men inte utan slit. Det är trots allt betald arbetstid så man ska inte klaga, det är bara trist att fritiden blir så lidande. Den här veckan har jag ju dock lyckats restauranglyxa två gånger!

2013-01-19 @ 13:41:22
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0