Söndag den 27 januari 2013

Filmfestival i fredags, med Malin. Vi såg Two Little Boys, nyazeeländsk komedi, med ena killen från Flight of the Concordes i en av rollerna. Jag såg det tryckta "Nya Zeeland" och en maorikille på bilden i filmkatalogen, det avgjorde saken. Att det sedan var en bra film var en ren bonus. Tricksade mig dit via gator jag aldrig tidigare gått på. Johannebergs innersta, enorma tegelhus med gyllene fönster i svart natt och sist vad som kändes som en Mio min Mio-park, om någon förstår hur jag menar.
 
Idag var det återigen kulturtema. Film på förmiddagen, rysk science fiction, som faktiskt inte alls var bra trots att ryskan bredvid mig lyckligt klappade händer och skrattade sig till hostanfall när det i övrigt var tyst i salongen. I väntan som sedan uppstod gick jag till biblioteket, tog en Joe Hill ur hyllan och läste skum historia tills det var dags att gå till brunchen. Lätt snöfall, Rambergsgänget bänkade sig på Park Aveny och tre timmar senare var vi mätta och snöfallet tungt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0