Tisdag den 30 januari 2013

Filmfestivalande för hela slanten, och alla slantar. Jobbade till sent, högg en hamburgare på vägen till Stora Teatern och mötte upp med Jenny för 20:30-filmen. "Guds hästar", så fantastiskt bra! Den gjorde för stort intryck för att jag ens ska försöka mig på att förklara hur, men se den. Marockansk, från 2012, om ödet och vägen till att bli självmordsbombare. Som två små kulturtanter kände vi oss både nedstämda och upplivade efteråt.
 
Kvällarna blir korta när man fyller dem med saker. Nu är det mitt i natten, och jag äter päronkräm med små päronhår i. Låter lite läskigt, men det betyder att det verkligen är riktiga päron i krämen. Dun på fryst kyckling borde ha samma effekt, men se det tycker jag inte om. Matpäls är bara ok ibland.
 
Imorgon är det möjligen onsdag, men jag är inte helt säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0