Lördag den 29 juni 2013

Varje gång jag tittat ut genom fönstret idag har det hällregnat, på olika vis. Från höger, från vänster, ett tag nästan underifrån och nu som en dusch, strilande rakt ovanifrån. Det har passat mig fint. Tog lång sovmorgon föjt av ett tvättpass och har nu väldoftande täcken, sjalar och annat som jag hittade och slängde in i maskinen.
 
Drog runt möbler och letade fram undanställda färghinkar, och medan Gynning sommarpratade snyggade jag till vardagsrumsväggen. Det finns inget som målning för att rensa tankarna, och den gångna sexdagarsveckan är nästan borta ur sinnet.
 
 

 
Har tillbringat många timmar med datorn i knät, surfat runt på Skatteverket och designerbloggar, kikat in i illustratörers hemmaarbetande liv och drömt mig bortåt, framåt.
 
Jordgubbar & glass: check, film mitt på eftermiddagen: check. Helgkänsla - check.
 
Aaaah...
 

Kommentarer
Postat av: Sayo

Sov också check hoppas jag!

2013-06-30 @ 00:13:49
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Inte än, det finns ett regn att lyssna på.

2013-06-30 @ 00:42:27
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Mia

Fy sjutton va gött!

2013-06-30 @ 17:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0