Onsdag den 1 maj 2013

Jag har hängt med den lilla kvistfamiljen i Majorna ikväll. Den tog en evighet att komma dit, tvärstopp på min busslinje, kanske var det luftmotståndet från flaggorna längst fram på varje buss som blev för stort.
 
Till slut kunde vi i alla fall hämta mat från Cyrano, och medan bordet dukades hade jag och Elvis tebjudning på hans rum. Kokett-Smurfen hade egen kopp, och vi rörde i teet med en liten stekspade. Han har full koll på att jag kallar honom Vispen det lille barnet, "Du brukar säga hur mår Vispen" sade han flera gånger, och så "Hej Vispen!" lite då och då. När han låg i soffan framför smurf-TV med huvudet åt ena sidan och handen i popcornskålen åt den andra sidan, då var det läggdags. Jag hann läsa halva Gruffalon innan han somnade.
 
Vi såg Looper, hade lite svårt att hänga med alldeles i början och ondgjorde oss över maskörens jobb, men den växte och slutade på en stabil 3:a i betyg, klart sevärd. Jag fick glass och te, och en trave chokladkakor som tack för att jobbet med ukulelen, dopbarnets föräldrar hade blivit glada. En bra final på denna lediga dag mitt i veckan.
 
En timme innan midnatt går inte många båtar över vattnet och det är rätt glest melan spårvagnarna också, jag vandrade förbi ett par hållplatser i vårnatten innan det kom en 9:a. Ska nog brygga lite mer te nu, egentligen är jag sugen på kaffe men jag behöver hjälpa sömnen på traven. Det är sådana här gånger man kan önska sig en frilansande tillvaro, tänk att få sätta sig vid skrivbordet nu istället för att tvinga ihop ögonen och om några timmar kliva upp igen. Känns ändå lite lyxigt med denna kortvecka, två dagar till innan helg på riktigt, det vore väl skam att inte klara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0