Söndag den 12 maj 2013

Lata dagar är förbi.
 
När det känns som en aktivitet att brygga kaffe, då har man verkligen gått ned i sparläge. Ett par gånger under denna långledighet har jag ryckt upp mig och gjort saker - ljumma saker som att gå in och jobba ett par timmar, tvätta allt jag äger, omorganisera garderoben, promenera i duggregn - men flest timmar har alla gånger lagts på att läsa. Böcker, internetforum, tidningar, allt jag kommit över. Vakna nätter, sömniga dagar. P3 Dokumentär kan inte producera nya dokumentärer fort nog, jag har lyssnat igenom snudd på samtliga i arkivet nu. Finns förstås andra dokumentärer att ta in men jag gillar P3s produktioner. Kollegan Suzana tyckte att jag skulle se Glee och lånade för ett tag sedan ut säsong 2+3, försökte se klart det nu i helgen. I början var avsnitten oväntat humorstiska och bra, men nu har jag fått en överdos och tycker mest det är smetigt, fattar aldrig riktigt om de driver med sig själva eller är uppriktiga med allt präktigt snack om avhållsamhet, alkohol, att vilja passa in, tonårsgravditeter, bibelklubb osv. Det som nu är kvar får ligga till sig ett tag på TV-bänken.
 
Prognosen för kommande vecka säger soliga dagar och sena jobbkvällar. Jag kan ha fel, hoppas det, men det ser lite halvmörkt ut. Spår även ökad kaffekonsumtion, jag har lyckats dra ned på sistone men nu släpper jag allt sådant; ska jag överleva är trög Selectavätska en nödvändighet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sayo

Glee är nog en sån serie där det passar bäst att ta ett avsnitt i veckan. Själv dyngplöjde jag typ Dexter när jag var sjuk, man blir helt knäpp i huvudet efter ett tag... ;)

2013-05-12 @ 22:40:31
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Dexter funkar nog bättre, mer bredd på det. Jag plöjde de sista säsongerna av Lost på liknande sätt, man blir lite konstig ja, verkligheten flyter ihop med serien.

2013-05-13 @ 21:49:03
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Sayo

lite jobbiga drömmar på nätterna bara... hehe såg blod överallt flera dar

2013-05-14 @ 22:30:40
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0