Fredag den 15 november 2013

Hej blogg. Det var ett tag sedan.

 

Det handlar ju fortfarande om att dokumentera liv (i något slipad, publik form) så: vi gick på teater, jag och mamma. En ljummen, blåsig torsdag. Hennes tåg var försenat så det blev en snabb tur genom stan och en tidig middag på Stadsteatern. Bouillabaisse och en flaska vin, fina grejer. Vi såg Doktor Glas, som det släppts extra föreställningar till, och Krister Henriksson förtjänar absolut den uppmärksamhet han fått för den. Stående ovationer efteråt, han såg uppriktigt glad ut.

 

Frukost på Brogyllen nästa dag, en av de bättre caféfrullarna faktiskt. Varm croissant, bara det, och färskpressad juice. Två dagar senare var det frukostdags igen, denna gång på det nya Condeco vid Domkyrkan, i sällskap av Lotta. Det var så trevligt att vi bestämde oss för en repris snart.

 

Jag och Malin åkte hem till Kvistfamiljen i Majorna en kväll, blev bjudna på middag och fick mysa med världens sötaste lilla Tyra, tre månader. Hur nöjd bebis som helst. Vispen var i fin form han med, vi jagade djur i hans rum, med stängd dörr och ficklampa. Han är verkligen rolig att lyssna på när han bubblar: "Först ska vi jaga, sedan ska vi hitta, sedan kriga, sedan platta, sedan steka, sedan äta, sedan ha som husdjur". Vi hann inte allt.

 

När jag inte har jobbat så har jag ritat vykort, och skickat mina första fakturor. Kändes stort på något vis. Jag ska teckna ett par motiv till, när sedan julen flyttar ut från butikerna ska jag försöka få ut mina kort på marknaden tänkte jag.

 

Natten till idag var av vaken sort. En harmonisk sådan, jag läste och tänkte på resor och ritprojekt och kände mig verkligen inte stressad alls, inte förrän klockan närmade sig 05 och det nästan var dags att gå upp. Jag fixar lite sömn, sover oftast inte mer än fem timmar, men så här lite fungerar även jag dåligt på. Kom inte iväg till jobbet förrän strax innan nio, hamnade vid ett element på bussen och höll på att somna om, blev alldeles varm och gosig där jag satt och väntade vid en broöppning. Har druckit kopiösa mängder kaffe under dagen, och höjt skrivbordet till stående för att inte sega till men det har känts slumrigt ändå. Stannade till på Granit på vägen hem, såg massor av fint men köpte bara så många förvaringsboxar jag kunde få med mig på bussen.

 

Nu har jag precis ätit pannkakor, fancy fredagmiddag; efterrätt var en näve torkade tranbär. Kör myskläder, tofflor och en filt, tänkte titta på fotbollsmatchen som börjar snart och antagligen somna innan jag vet om det blir vi eller Portugal som får spela VM nästa år.


Kommentarer
Postat av: Sayo

Du vet att du måste berätta så fort du har vykort ute på nåt ställe där det går att få tag på dom, eller andra alster för den delen ;)

2013-11-23 @ 13:26:13
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Absolut Sayo! Gissar att Fagersta Hembygdsgård blir ett hett tips... Eller så startar jag en webshop, vi får se vad 2014 kan bjuda på. Kanske också bara blir en FB-försäljning till vänner.

2013-11-24 @ 18:22:29
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Sayo

Klart dom kommer att finnas på hembygdsgården :D Jag är inte förvånad, säg till när bara!

2013-12-03 @ 14:43:05
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0