Måndag den 4 november 2013

Dagens statusuppdatering:
 
Efter en värdelös helg (vi slog läger i soffan, jag och attackförkylningen) blev det måndag oasvett hur mycket man stretade emot. Nattens storm och grannens basgång höll mig vaken till minst fyra, därefter är det en dimma. Höstrusk omfamnade mig, och inne på kontoret rådde säsongens första kallras - tokigt kyligt i varje rum, folk satt i sina jackor och hackade tänder. Lunchen hoppades över, fikabeställningen till eftermiddagsmötet brann inne. Det blev mörkt och jag letade mig blå efter installationsskivan till skrivaren och allt kändes ruttet.
 
Sedan.
 
Snubblade jag över en sida som säljer pennor och målarprylar, hittade _äntligen_ Copics lilla vita burk, och nu är jag oproportionerligt lycklig igen. Av en penn- och kluddbeställning. Såhär varm i hjärtat är det inte normalt att bli av kontorsprylar. Jag behöver skaffa mig ett intresse. Ett annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0