Söndag den 17 november 2013

I Sävedalen fanns en vinflaska med mitt namn på, under den vanliga etiketten. Där kunde den ju inte bli stånde, alldeles ensam, så jag åkte dit för att inspektera igår kväll.
 
Jenny hade bjudit in mig och Maria på pizza och rosé, Charlie stod för underhållningen: att spela de första tio sekundrarna av varje låt från de senaste årens Melodifestivaler. Varvat med Eric Saades konsert. Fick honom till sist att istället spela Timos Endeavour och Sixteen ett par gånger på rad. Kidsen halvsomnade sedan till tecknade Croodarna, vi åt chokladpudding med vaniljsås (Partillegrej) och korkade upp mer vin. En sådan där genomtrevlig lördagkväll helt enkelt.
 
Tog partybussen Svart Express tillbaka in till stan, hamnade i soffan framför TVn och fick sedan för mig att jag skulle se Glees hyllningsavsnitt till avlidne Finn/Cory, det gick att pussla ihop på Youtube. Herregud vilken gråtfest, jag var helt förstörd...
 
Kom i säng vid halv fem, var uppe fyra timmar senare. Sanna messade och tipsade om Engelsforsförfattarna på Nyhetsmorgon, till sist kom vi överens om att jag skulle gnida mascaran ur ögonen och följa med henne och Hanna ut på långpromenad. Som en vårdag ute, blå himmel och sol där vi gick genom Kyrkbyn ned till Eriksberg och längs vattnet. De där timmarna räddade mig från undergång, dagen har visserligen känts rekordlång och jag har sippat kaffe konstant men jag har iaf hållit mig vaken.
 
Bryr mig inte om att jag är först i kvarteret att göra det - nu är lägenheten julkpyntad. Det går rätt fort på 57 kvadrat, en Mailegtomte hänger på dörren och ett par andra är utströdda i fönstren. En orange adventsstjärna hänger i vardagsrummet, en naturfärgad i sovrummet. Stjärngosselampan är på plats, liksom en ljusslinga i hallen. Ett par guldkulor upphängda, en tovad tomte balanserar på fönsterbrädet. Klart. Då var det bara att luta sig tillbaka och invänta julefriden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0