Måndag den 14 oktober 2013

Lämnade kusten och åkte hemhem, till Bergslagsskogarna. Lyckan infann sig i två steg: först när jag insåg att jag kunde hänga i loungen istället för att dra runt på stationen innan tåget gick, och sedan när jag kom på att Mannerström stod för maten. Det kom ett erbjudande med SJ Prio, en trerätters nästa gång man reste i 1 klass, och det blev denna resa. Chévre, pannbiff och något slags passionsfruktsfluff: det är som med flygplansmaten, smakar hur gott som helst när man är på resande fot.
 
Hann luncha med Kristoferssons i Örebro på vägen tillbaka igår, guddottern Alva åkte kana och gav mig en fingerfärgsteckning. Älskar att ha sådant på kylskåpet.
 
Min helg bestod i övrigt av lövprassel, fika på en åker, stjärnskådande och kvalitetstid med familjen. Rörde kaffet med en pinne, tittade på trollsländor och fyllde lungorna med skogsluft.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0