Måndag den 28 oktober 2013

Väntar och väntar, men något strömavbrott verkar det inte bli. Känner mig nästan lite snuvad på konfekten.
 
Höstlov och stormvarning gjorde det glest på kontoret imorse, våra utländska kollegor frågade hur allvarligt vi trodde att det skulle bli; behövde man tappa upp vatten, vidta åtgärder? Jag lugnade, det skulle nog inte bli så farligt.
 
Sedan kom ösregnet, och kort därefter skickade Chalmers ut ett mail om att samtliga föreläsningar ställdes in från kl 15 och att anställda uppmanades bege sig hemåt. Jag skyndade hem i vätan, letade fram pannlampan, extra batterier och blockljus, pluggade in telefonen och datorn i väggen för att ladda batterierna. Och satte mig att vänta.
 
Väntar fortfarande. Visst blåser det, och regnet faller i stora sjok men det är inte värre än ett riktigt ruskväder en höstkväll. Stormen verkar ha svängt av söderut innan den riktigt hittade hit. Träd har fallit och skyltar har blåst ned, och Älvsborgsbron är avstängd, men det är inget yrkesfiskarna inte redan är vana vid. Stormen Simone är nedgraderad från klass 3 till klass 2 här i Göteborg, tågen står stilla sedan kl 16 idag och man ska väl vara glad att de tar det säkra före det osäkra. Inte vara en bortklemad ilandsbo som helst av allt hade velat höra frysen smälta och orkanvindarna vina runt knuten.

Kommentarer
Postat av: Mia

Här ven orkanvindarna men det störde inte nämnvärt.
Jag sov ovaggandes som en stock. Helt slut efter SPA upplevelse i Falkenberg. Dit ska vi åka nån gång du och jag, tror vår relation är i behov av lite Hammammande på varandra 😊

2013-10-29 @ 09:35:15
Postat av: Alma

Hammammande...? Låter läskigt. Ska det låta läskigt?

2013-10-29 @ 17:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0