Söndag den 27 oktober 2013

I fredags kväll spelade Häcken för sista gången på Rambergsvallen innan den snart jämnas med marken och en ny arena byggs. Det kostade 3 kr att gå in, vilket motsvarade bijettpriset från första matchen på vallen 1935. Jamensåklartvarvidär.
 
Oktoberkvällar har inte mycket gemensamt med sensommarkvällar, mörkt och jäkligt, och bitvis regnigt, men vi hade det ändå fint där på läktaren. Tyvärr tufsade Halmstad till getingarna med 3-1, men klacken höll ut till slutminuten och efter matchen var över och intervjuer gjorts och tal hållits så sköts fina fyrverkerier upp. Via högtalarna påmindes om att inga fysiska minnen fick tas med från vallen denna kväll, det anordnas en särskild dag för det längre fram. Anders ville ta med sig en publikvärd hem.
 
Ikväll trotsade Rambergsgänget stormen och kom hem till mig på soppa. Sörplade två kannor kaffe och såg Solsidan. Mellan fredagsfotbollen och söndagssoppan har jag i princip bott i mitt soffhörn. Sett fyra filmer, och tittat på TV-serier, och varit sådär extremt ledig som man kan vara ibland. Jag har haft det bra helt enkelt.
 
Imorgon börjar läsperiod 2, vilket brukar innebära kaos i någon vecka. Har varit inne i Ladok och fipplat lite nu ikväll, och kollat jobbmailen. Jag borde inte, men det sparar mig arbete imorgon om jag kommer till kontoret lite förberedd.
 
Ett oväder är på väg in från de brittiska öarna, gatulyktan utanför vajar redan oroväckande och stormen ska på riktigt dra in tisdag natt. Hoppas på medvind till jobbet imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0