Tisdag den 16 oktober 2013

Jag kan inte sova.
 
Var på föreläsning ikväll, borta vid Redbergsplatsen. Henrik Arnstad, om neofascism och sin nysläppta bok på samma tema. Verkligen hur bra som helst, han gick igenom historien från tidigt nittonhundratal till nutid, och var skrämmande påläst och duktig på att förmedla sina kunskaper. Bra diskussioner efteråt också.
 
Älskar sådana här kulturinslag under mörka höstkvällar, men blir samtidigt påverkad. Treblinkas SS-vakter åt mängder av fina jordgubbar, som planterats utanför lägrets taggtråd. De växte sig stora på grund av effektiv gödsling med tusentals kremerade kroppar. Det där är bara för svårt att ta in, och tendenserna i Europa är på väg att pendla tillbaka igen.
 
Att jag är vaken har sin förklaring.

Kommentarer
Postat av: Henrik Arnstad

Tack för dina snälla ord! :)

2013-10-16 @ 08:04:58
URL: http://alskade.wordpress.com
Postat av: Alma

Jag ska hålla utkik efter den andra upplagan, ville inte armbåga mig fram till det lilla bokbordet igår. Och jag har tipsat lärarvänner om att du föreläser på skolor, tycker fler borde lyssna.

2013-10-16 @ 19:03:18
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0