Tisdag den 29 oktober 2013

Tisdag, men samtidigt, en klassisk måndag. Det drog en hagelstorm över staden, och jag höll på att somna sittande vid skrivbordet.
 
Tog vinterjackan för första gången sedan april; som att krypa in i varm dunkram, jag var nästan en trafikfara på vägen hem där jag gick ingosad i den stora luvan.
 
Just kokat risotto på svampbuljong, för att kompensera att jag inte hade någon svamp. Gjorde buljongen stark stark, nu går den nästan inte att äta. Den får trots det duga som matlåda.
 
Sedan ska jag _äntligen_ (som i: har tänkt göra det i åååratal) ta tag i det som ska bli ett tittskåp. Älskar sånt, har samlat på mig lite smått och gott genom åren och nu ska allt flytta in i ett skåp. Helst ska det inte bara ställas in en massa färdigköpta saker, somligt måste tillverkas. Måste bara knäcka hur jag ska snickra ihop ölglas, en tanke har varit foten från plastglas men det visade sig vara svårt att skära snyggt i. Nästa idé är att använda hattarna från nässpraysflaskor. Med lite färg kan det nog bli Åbroglas av det. Tema för pysslet? Studentorkesterfestivalen vi arrade i Linköping 2001. Några foton att göra album av har jag inte, så jag tror detta kan bli bra som alternativ. Det blir åtminstone kul under tiden.

Kommentarer
Postat av: marwa

Åh, vad kul med tittskåpsprojektet!! har för mig att jag kan ha bidragit med en discokula i form av en julgranskula! Ser fram emot när du kommer hit, hoppas att det blir lite regn för då är det nog extra mysigt att sova i burspråket!

2013-10-29 @ 20:14:38
Postat av: Alma

Det har du Marwin, fann kulan ikväll men den är tyvärr för stor, det är ett rätt litet standardskåp detta. Köpte mindre glitterkulor förra julen så en liten discokula blir det allt. Jag saknar er, ska bli himla fint att ses snart! Fundera på val av restaurang för onsdagkvällen, allt funkar iofs.

2013-10-29 @ 23:15:09
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Chrissy

Åh vad spännande med tittskåp. Och Sof2001. Vill se bildbevis.

2013-10-30 @ 12:36:26
Postat av: Alma

Chrissy, det är en riktig revival! Har nynnat Mustaschlåt hela dagen. Thore Callmars i mitt hjärta. Men - ett tittskåp är jäkligt litet, det får ju inte plats någonting, kommer att se ut som en cirkus exploderat...

2013-10-30 @ 21:38:13
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0