Fredag den 6 september 2013

Gudars skymning. Jag vet att jag brukar säga det, men den här gången, verkligen gudars skymning. På fyra dagar har jag gjort 15 övertidstimmar, plus att jag lade halva söndagen på jobb. Allt som allt har jag just nu runt 70 timmar plus på mitt flexkonto, vilket är alldeles för mycket, både i relation till vad som enligt arbetsgivaren är tillåtet och vad man orkar med. Terminsstart, och en ovanligt rörig sådan, men nu anar jag en strimma ljus.
 
Är egentligen helt utmattad, det har varit hektiska dagar i två veckors tid och nu börjar min energi att ta slut. För att toppa det hela behöll bankomaten både pengar och kvitto igår, så jag kände mig tvungen att spärra kortet. Medan jag satt i telefonkö mailade jag banken också, som nästan sitter ihop med bankomaten men som inte ville känna något ansvar för den. Kanske var den trasig, mest troligt manipulerad. Kontanterna skulle jag ha till husbageriet, nu blev det istället chokladbollar och mazariner från Coop till fikat . Räknar man med hundralapparna jag snuvades på så kostade det 330 kr, knappt värt det.
 
Shoppade sånt som gör mig glad efter jobbet; penslar och färgtuber, och bobajuice från Saigon. Köpte tapas på Coop, och kantareller. "Vad är det för fel på dem?!" Tanten på andra sidan kantarell-lådan var upprörd, och det var inte svamparna hon syftade på. "Äter de inte svamp därborta? De måste ju vara försiktiga när de packar!" Som om det litauiska ursprunget var helt väsenskilt från vårt.
 
Inatt ska jag sova, jag ska inte vakna klockan fyra som om det vore morgon och jag ska inte leta efter Ladokfunktioner på telefonen där i mörkret. Återhämtning står på agendan, och ett projekt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0