Söndag den 1 september 2013

Promenerade i regnet bort till kontoret för ett eftermiddagspass vid skrivbordet. Fick inte kortläsaren in till vår avdelning att fungera, men via Matematiska Vetenskaper kom jag in ändå. Vred upp radion och jobbade några timmar, åt medhavd yoghurt, rensade i mailen, registrerade studenter på morgondagens kurser och upptäckte nya strul med systemet. Det får lösa sig imorgon.
 
Lillebror ringde, vi bestämde att resa bort tillsammans igen nästa år. Jag kan t o m tänka mig en långweekend inom Sverige, fast helst ska vi nog lämna landet. Behöver drömma mig bort till lediga dagar nu. I oktober ska jag ta ut lite flexlediga halvdagar tänkte jag, men det känns långt borta nu. Skulle behöva lite tid redan denna vecka och nästa, har ett målningsprojekt på gång, men får stjäla timmar från sena kvällar istället. Dessutom blev nästa helgs hemresa inställd, passar mig bra, då om inte annat ska jag ägna all vaken tid åt penslar och duk.
 
Fem dagar kvar. Fem långa dagar.

Kommentarer
Postat av: Sayo

Alltid bra att ha en resa att drömma om.

2013-09-01 @ 23:12:12
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0