Söndag den 22 september 2013

Eh... har det varit helg? Jag känner mig långt ifrån utvilad. Vi jobbade heldag igår, medan det växelvis regnade och strålade sol utanför kontorsfönstret. Hade med mig frukost, och fick fika. Sällskapet var det verkligen inget fel på.
 
Fipplade lite med tavlorna igår kväll, och tog lång sovmorgon idag innan jag släpade mig tillbaka till kontoret i ett ljummet regn. Det var rätt ok, trots allt. Mest för att jag kunde sätta mig vid Hannas köksbord efteråt, och bli serverad laxsoppa, och chokladkaka som Mikael och Sanna bakat. Sven levde om medan vi andra pratade ikapp, det fanns mycket att skratta åt, älskar sådana kvällar.
 
Sedan hade jag lite svårt att hitta hem i mörkret. Ändå vet jag ju; där det doftar lax och räka - sväng höger. Det var nattsvart på stigarna. Såg joggare på cykelbanan och tänkte på hur ofarlig någon som småspringer är, tills jag kom på att de kanske sprungit från en brottsplats och först nu tappat andan och slagit av på takten. Måste tagga ned på fantasin, och öka lokalkännedomen.

Kommentarer
Postat av: Chrissy

Men vad är det med helgerna, jag var en urlakad sill imorse. En snygg sådan enligt en arbetskamrat, mycket kan döljas med frisyr och smink ; ) . Tur för mig är jag ledig imorgon. Ny frisyr, ny färg och lyxlunch är planerad.

2013-09-23 @ 19:31:22
Postat av: Alma

Chrissy, det där lät som världens bästa... tisdag? Vad det nu var för dag. Världens bästa i alla fall!

2013-09-27 @ 17:28:33
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0