Söndag den 8 september 2013

Har sett om nästan hela säsong 1 av Prison Break, det är ju inte första gången så jag har kunnat göra annat medan Michael Scofield krupit runt i fängelsetunnlar. Det här har varit om kvällen, och natten. Dagtid har jag suttit på balkongen och druckit kaffe i solen; mycket kaffe, och mycket sol. Har även skissat på och börjat måla på Lillebrors beställning. Han vill ha fem tavlor med olika anatomibilder på till en av sina föreläsningar, så jag har börjat på hjärtat och lungorna.
 
Har äntligen kickat igång min iPhone, upplåsningsbrevet kom till slut och även om det krävdes lite ominstallering innan iTunes fattat grejen så är den numera på banan. Jag har redan överkonsumerat iMessage, det enda som tidigare höll mig tillbaka från att smsa var mitt usla abonnemang, nu finns inga sådana begränsningar. Jag saknar visserligen T9, det gör jag, men det ska nog gå snabbt att vänja om sig.
 
Gräddade nyss pannkakor, strumplös som vanligt, och det är vanskligt att vända dem i luften utan att få stekfett på tårna. Idag lyckades jag inte.
 
I övrigt är jag mer inspirerad än jag varit på länge. Hade en peak i februari, sedan hände något, jobbet antar jag. Det tog fart och blev mer hektiskt och sedan blev det sommar där jag mest hämtade andan och så kom jag tillbaka till en jobbtillvaro där allt gick på överväxel. Idag hittade jag tillbaka till Zen Pencils, har varit där förut men tappat bort och nu dök det upp två gånger på kort tid på Facebook, som ett tecken. Jag kan inte rekommendera den nog: zenpencils.com. De där zenpennorna är en förklaring, en annan att jag surfade vidare i rymden, till andra sidor som också inspirerade. Har läst om människor, entreprenörer, som lämnat en kraftutsugande företagsvärld med vinstfokus för att istället göra sådant de älskar och innerst inne hela tiden brunnit för men liksom tappat bort längs vägen. Omvärlden kan ha den effekten ibland, delar av den i alla fall. Så: välja bort, och välja till. Det är tricket. 
 

"You may not be a Picasso or Mozart but you don’t have to be. Just create to create. Create to remind yourself you’re still alive. Make stuff to inspire others to make something too. Create to learn a bit more about yourself."

// Fredrick Terral

 

Det är dit jag ska. En anatomiskt korrekt lungtavla i taget.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0