Söndag den 27 april 2014

Bara ben, tygskor och klänningstyg mot vristerna - nu är sommaren här!
 
Igår var det namngivningsfest för Sanna & Mikaels lilla Olle. Släkt och vänner från Finland, Helsingborg och Hisingen, så det var ett trespråkigt sällskap. Fullt av vimplar och bubbel, Olle själv flyttade från famn till famn och slumrade till mot slutet av själva namngivningsceremonin. Sagoläsning och trumpetspel, och några ord på vägen, väldigt fint alltsammans, och lite snyftigt.
 
Faddrar, barn och föräldrar, och en söt Nellie mitt i.
 
 
 
Jag gav förstås barnet apor. Även Sanna fick en, som dagen till ära fyllde år.
 
 
Sedan följde en buffé utan dess like, massor av godsaker att äta, och rejäla moussetårtor till efterrätt. Promenerade hem i låg kvällsol, mycket mätt och nöjd.
 
Idag har dettta varit min huvudsakliga utsikt:
 

Bokslut skulle göras, NE-blankett fyllas i, moms deklareras och den slutliga deklarationen skickas in. Det tog lite tid men nu är det klart och jag kan släppa 2013, ett år med ett litet minus, och fokusera på 2014 med hopp om att det ska gå plus. I slutändan kommer jag att få pengar tillbaka för att jag betalat preliminärskatt under förra året, nästa deklaration hoppas jag att det ska stämma bättre.
 
Ännu mer sommarkänsla idag. Jag vispade ihop en cheesecake nu i eftermiddag och gick hem till Lidqvistarnas solvarma altan. Elvis badade, och lekte med PEZ-papegojan jag hade med till honom. "Schysst köp" förklarade han. En tjock Tyra smakade på min arm, och flinade, och jag borrade ned näsan i deras fina magnolia som slagit ut.
 
En alldeles ljuvlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0