Måndag den 11 augusti 2014

Lillebror är här - äntligen! Vi sågs ju för några veckor sedan, men jag längtar alltid ändå. Det kan liksom inte bli nog ofta. Efter en utekväll i lördags gick han upp tidigt och körde hit igår, guldklimpen. Det blev rullbandssushi nästan direkt, helgbuffé, alltså frossandet...
 
 
 
 
Gjorde chokladadelbollar (just så, baserade på dadlar. Ok, namnet är påhittat, men receptet verkligt), såg Tropic Thunder och satt uppe till midnatt och vred på ord till Lillebrors senaste sångtext. Sånt där syskonhäng som är så fint.
 
Imorse fick han hänga med till Lindholmen, och medan jag jobbade satt han i Navets torg och jobbade på sitt håll. Lunch på L´s Kitchen, shopping för bror och dagens sista jobbtimmar för mig, efter lite busstrul kunde vi återförenas och slå läger på Waynes ett par timmar, jobbande med respektive företag. Lillebror fipplade med presentation och föredrag, jag ritade isbjörnar.
 
 
 
 
Sedan funderade vi i en hel minut på var vi skulle äta middag. Det blev take away från Super-Sushi, för lax är en passion vi delar.
 
Nu ämnar jag njuta av det fina sällskapet de sista timmarna innan han kör hem till sin del av landet igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0