Måndag den 4 augusti 2014

Hösten innebär projekt, enligt mig. Finns inget som triggar skaparlustan som tanken på mörka kvällar med regnet piskande mot fönstret. Då vill jag bara kura ihop mig i soffan, eller vid skrivbordet, och knappra ned noveller, skissa på teckningar, påbörja hopplöst stora tavelprojekt. Gå bananas på papperslera och tillverka miniatyrer, och långarmade monster.
 
Nu ikväll detta projekt: ful hurts ska bli gul hurts.
 

Samtidigt följer jag skogsbranden som härjar i mitt Västmanland. Den närmar sig Fagersta, boende en mil bort har nu evakuerats, inte för att branden nått dit men för att röken börjar bli svår att tampas med. Jag hoppas intensivt på regn, får man bukt med detta så väntar ändå en månads släckningsarbete, helt ofattbara hektar är drabbade.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0