Söndag den 17 augusti 2014

Helgen försvann raskt, som vanligt.
 
Kvällsjobb för mig och Åsa i fredags; terminsstart, the joy. Lite granskningsjobb nu i helgen också, fast på hemmaplan, och inte så mycket för jag var trött och behövde sova. Dessutom känns det extra viktigt sådana här perioder att verkligen få känna att det är helg, och kunna ägna sig åt sånt man tycker om. Dit hör inte villkorsgranskning. Istället har jag brottats med tuschpennorna och pappersbitarna och nu finns till sist två stycken julkortsmotiv klara! I år ska apor och isbjörnar få sprida julhälsningar Sverige runt. Ska först se så att provtrycken blir bra, så snart allt är klart läggs det sedan upp på FB och Instagram (almadrakeritar) och därefter uppmuntras ni alla att köpa era julkort av mig!
 
Idag blev det regnpromenad från Kapellplatsen hem till Sanna & Mikael, som bjöd på lunch. Olle har verkligen vuxit de här sommarmånaderna och det börjar spritta i de små benen nu, av iver att börja gå. Hanna och jag tog sällskap hem några timmar senare, pratade jobb och balansen mellan det och fritid. Det finns planer på hur hösten ska överlevas.
 
Nu har regnet tagit ny fart, jag har krupit ned i sängen med täcket upp till hakan och ska fortsätta titta på säsong 2 av Breaking Bad. Knarkar Netflix helt obegränsat nu. Hopplöst, men mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0