Söndag den 31 augusti 2014

En vecka har gått, och jo, övertiden består. Till den lilla, lilla listan av guldkorn har jag kunnat lägga en tackmiddag på Långedrags Värdshus, och en frukost i Fysikhuset tillsammans med Suzana. När det närmade sig helg var jag helt nedtryckt i skoskaften och fånigt trött, ville bara rulla ihop mig i ett soffhörn och knarka Netflix till söndagkvällen.
 
Pallrade mig ändå iväg till Partille och överraskningsfest för Martin, och det var förstås helt rätt sak att göra. En massa trevligt folk, det fanns pizzabuffé och gott om bål, och Johan som är så skrämmande duktig hade gjort sin musiktävling igen: han spelar en melodi med texten utbytt, och det gäller att gissa rätt på både melodins låt+artist och textens låt+artist. Trackslistan från viktiga år i Martins liv, Jumpers "Tapetklister" var med, tog den enkelt men gick bet på Ebba Gröns "Det måste vara radion".
 
Jag gav Martin en klassisk 80-talskaktus! Upphottad, originalen var alltid planterade i värdelösa russin, och i en kruka täckt med aluminiumfolie.
 
 
Igår mötte jag upp med Kridden vid Svingeln, och så blev det ännu en tur till Sävedalen, nu för kräftskiva. Också en sådan där genomtrevlig kväll som man blir glad av. Patrik & Anna-Karin hade bjudit in, och förutom vi fyra satt Magnus, Jonas, Johanna, Mikael och Titti runt bordet. Idel okända men sköna människor. Vi klädde oss i kräfthattar och haklappar, gurglade i oss svartvinbärssnaps, sjöng och knäckte klor. Allt medan regnet smattrade mot altantaket.
 
 
Den här helgen var precis vad jag behövde. Det där Netflixandet har fått plats idag istället, jag har jobbat en del men hemifrån soffan och lagom ambitiöst. Batterierna känns laddade. Imorgon drar universitetets kursstartsvecka igång. Vi ses på andra sidan.

Kommentarer
Postat av: Sayo

Tack för den, nu kommer jag att gå och sjunga på Tapetklister hela vägen till sängen... (nostalgi, äääälskar)

2014-09-02 @ 23:07:30
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Haha! Från mig till dig: klistrigt klister.

2014-09-08 @ 20:09:06
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0