Fredag den 3 januari 2014

Jobb i två dagar, sedan helg igen, i tre dagar. Alldeles lagom kan jag tycka. Jag är redan less på studenter och vill helst av allt bara ägna mig åt att teckna från morgon till kväll, men det är än så länge en dagdröm. Tänk ändå om man bara kunde plocka fram ett papper eller en canvas när inspirationen faller på, istället för att som nu försöka hålla den vid liv hela dagen tills man kommer hem, och då inse att man är alldeles för trött för att skapa något över huvud taget. Knappt kvällsmat, och än mindre en tavla.
 
Men - fredagkväll nu, och det innebär en helg full av möjligheter! Flärptajm, som vi säger på kontoret. Jag tog sovmorgon (lång, men så har jag också fortfarande ett plus på flexkontot så det var med gott samvete), och var därför tvungen att jobba lite längre i gengäld. Blev ändå kortare än en hel arbetsdag.
 
Kom hem och städade undan julprylarna, flyttade fram orkidéerna och försökte få det att se ut som vår, trots att det är beckmörkt ute och regnet hamrar mot rutan. Letade sedan fram alla kvitton jag har från 2013 och fakturor jag skickat. Nu ska det bli ordning inför kommande redovisning av moms och skatt! Lade i en hög på köksbordet. Och där tog energin för bokföring slut, så det får bli morgondagens syssla.
 
Ska även klura på om det nya året ska innebära mer bloggande, eller kanske mindre? Något av det. Mindre, det kräver att jag samtdigt startar en dagbok offline, och det vet jag inte om jag kommer att orka hålla uppe, det har aldrig gått hittills. Bättre då att ha lite bättre pli på bloggen kanske, skriva oftare. Eller, återigen, mindre. Vi får se hur det blir. Inte så mycket av ett nyårslöfte alltså, men en nyårsfundering. 

Kommentarer
Postat av: Sayo

Gör det som känns bäst, du vet vad vi läsare röstar för ;)

Helt rätt det där med sovmorgon, passa på när du kan! Jag har helt gått över styr och ställt om dygnet totalt. Kommer att bli svårt... :D

2014-01-03 @ 23:24:05
Postat av: Alma

Det kan vi ta i hand på Sayo. När klockan är fyra är jag fortfarande vaken. Fattar inte vad det är med nätter som tilltalar mig så. Ytterligare en anledning att vara sin egen, tänk att kunna jobba natt! Det här året måste jag försöka närma mig ditåt, åtminstone ta reda på om det går. Tänker mig att det är svårare med nattjobb om man är lärare...

2014-01-03 @ 23:58:42
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Sayo

Det är ju så mycket lättare att få saker gjort på nätterna. Jag har just hängt upp nystrukna gardiner i sovrummet. Ska faktiskt lägga mig och läsa nu så kanske jag somnar innan två iaf... Klart bättre än fyra...
Omöjligt när terminen är igång, då kraschar man bara, jag har provat i princip, inte att rekommendera.

Du kan, det vet jag. Frågan är bara när och hur det håller att leva på, men du kommer att komma dit!

2014-01-04 @ 00:23:11
Postat av: Alma

Tack för peppen Sayo!

2014-01-04 @ 18:50:13
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0