Lördag den 11 januari 2014

Efter ett par tuffa arbetsdagar för att hinna till nästa veckas årskörningar, hämtade jag ut mitt paket från Viasat för att göra som det står tryckt på boxen: Koppla in. Koppla av.
 
Plockade TV-bänken ren på prylar, tänkte passa på att byta ut de gamla högtalarna och DVD-spelaren också när jag ändå är igång, de andra prylarna har legat i sovrummet ett bra tag nu och väntat. Packade upp och kopplade in boxen bara för att upptäcka att den visserligen verkar fungera fint, men att stadsnätet inte aktiverat mitt bredband än, det har gått för få arbetsdagar... Jag som sett fram emot att få knarka filmkanaler hela helgen, som ett erbjudande får man Viasat Guld de första månaderna innan man ska välja vilket paket man vill behålla, och att kalla det uppsving från vad jag har nu gör det inte rättvisa. Det kanske är en bra grej ändå, jag har lite grejer på min ToDo-lista som med all säkerhet inte hade blivit gjorda om jag fått snöa in på CNN eller National Geographic.
 
Och TV-bänken fick jag ju loss, den ska renoveras och snyggas till. Jag gillar den fyrkantiga kolossen, den sväljer alla fula prylar man vill ha runt sin TV, men den är i ljus björk och det är jag inte vidare förtjust i. Dessutom har den flyttat ett otal gånger, tror jag skaffade den till Westmansgatan och sedan dess har den stått i inte mindre än fem olika flyttlass. Det har blvit små skavanker både här och där, och där finns klomärken. Minns hur den svarta Majs-Björn, som vi kattvaktade i kollektivet, tog sats från ena sidan av rummet och sedan gleeed över TV-bänken med klorna utspärrade innan hon damp ned i sängen nedanför. Nu är alla djupa fåror sandpapprade och ifyllda med spackelmassa, och slipade igen. Imorgon skaffar jag lim och lack, eller om man kan använda decoupagelim till allt, och så är tanken att det ska bli tidningspapper runt om hela bänken. Har kommit över en del gamla tidningar så det kan nog bli fint.
 
Nu ska jag laga mat: knäckebröd med prästost, för det finns just nu inget godare än det. Sedan ska jag dyka ned i pdf-versionen av årets filmfestivalkatalog, för någon sådan i pappersform har jag inte kommit över än. Imorgon släpps biljetterna, så tills dess behöver jag ha en plan.

Kommentarer
Postat av: marwa

Majs-Bengt ursäktar sig med att hon bara var en liten bäbiskatt när bänkincidenten hände!

2014-01-11 @ 17:12:03
Postat av: Alma

Hihi, hälsa tillbaka att Majskatten förläts i samma ögonblick det skedde.

2014-01-11 @ 17:45:44
URL: http://almadrakeritar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0