Onsdag den 22 januari 2014

Det, eh... är lite mycket just nu. Det märks, bland annat här. Januari har känts som september, vanligtvis är vårens terminsstart den lugnare av de två men det här året har alla gått bananas, så det är långa dagar.
 
Idag var jag mätt på allt, och därför på rätt dåligt humör. Jag suckade mig igenom dagen och fick hålla fingrarna i styr för att inte svara sarkastiskt på alla mail. Tur ändå att man kan skratta med sina kollegor och hämta lite energi från dem mitt i all misär. Var ett kort tag beredd att åter sälja min själ till Platsbanken, men det gick över. Kom hem sent, men hittade gårdagens scones och vrålsjöng Green Day tills jag blev glad igen. Nu visas Futurama på Comedy Central, jag får flashbacks från 1999. Bender i bakgrunden, nu kan det vara läge att öppna upp mailen igen för lite kvällsjobb. Håret är nytvättat och droppar, tofflorna håller mig varm; det går nog att ta det med ro.
 
Fina grejer händer också, trots jobbkoman och vinterkylan och isoleringen den medför. Igår träffade jag tre veckor gamla Olle, hur söt som helst, sov länge lugnt i famnen innan han blev hungrig igen. Samtidigt var det sista soffhänget på Rambergsvägen, i helgen byter Sanna & Mikael hood. Det blir till att upptäcka nya kvarter.
 
Helgen som gick ägnades mest åt att sörpla drinkar samt återhämta sig från dessa. Hade två av mina allra bästa vänner på besök, Marwa & Nikke, och det startade med brunch. "Ap-Jonas sitter bakom oss" löd smset till Marwa, för det gjorde han. Kändisspottade lite till vid brödet, och rullade efter några timmars frossande ut från Ritz och hem till Hisingen, Sveriges Mallorca. Gott om romblandningar, förde protokoll och satte betyg enligt en 37-gradig, isblå Persbrantskala. Marinerad fläskfilé och potatisgratäng framför P3 Guld, bubbel med fin etikett och en slurk limoncello frampå småtimmarna. Byggde piratlego som Marwa haft med sig tidigare, spelade in mobilfilmer som ingen kommer att vilja titta på och spelade ett drucket Alfapet. Skrattade så vi grät åt att jag ville lägga SÄLSENA. Vid fyratiden slog vi på film, och gästerna somnade i varsitt soffhörn.
 
Nikkelodeon var trasigast av de trasiga dagen efter, Marwa och jag var nyponrosor i jämförelse. Rätt slitna nypon.
 
Ja, inboxen var det ja.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0