Måndag den 28 juli 2014

Så här såg gårdagens Facebook-status ut:
 
Glass och ballonger, för imorgon får jag äntligen gå tillbaka till mitt skrivbord!
 
Inget slår att få ställa sin mugg i Selectan och trycka på "kaffe med vitt", inget. Iskall rosé på balkongen, bah. Kvällssimning i insjö, grillad majs, ligga i gräset och se molnen segla förbi - störtlöjligt alltsammans. Tacka vet jag dammig kontorsluft, eviga studentärenden och betygsrapporteringar. Jag är så lyckligt lottad.
 
Old school irony, utan förhatliga smileys.
 
Det kändes onekligen motigt söndag kväll, jag drog ut på sänggåendet så länge jag kunde och väl där kunde jag inte sova. Hade smskontakt med bror, läste lite, och så var klockan halv fyra.
 
Fem timmar senare befann jag mig vid skrivbordet igen, och mot alla odds var det nästan lite kul att vara tillbaka. Tror egentligen att jag presterar som bäst när jag har mycket att göra, inaktivitet gör mig lat. Efter en lång arbetsdag vill man så desperat få göra något kreativt att man inte skjuter upp det. Idag startar ett litet teckningsprojekt, rapport kommer om det faller väl ut.
 
Pratade länge med Anders i telefon - jag har nog världens bästa Lillebror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0