Söndag den 19 oktober 2014

Hej veckoboken.
 
Jag sökte utbildningen. Jag gjorde det så som jag kunde, hoppas bara att det räcker. Om inte så är jag på inget sätt avskräckt, det finns en liknande kurs som börjar till hösten som jag också är sugen på och kommer att söka.
 
I onsdags fyllde min lille Visp fem år, och hans pappa skickade sms: "Elvis undrar om du vill komma på köttbullemiddag när han fyller?" Jag tog med mig Lego och en studsig turtles och gick över i regnet för en Elvisfokuserad kväll. Fick kramar, fick leka, fick hemmagjorda köttbullar och fick bygga på det enorma spöktågslegot som han fått av föräldrarna samma morgon. Lillasyster Tyra-lyra kunde snudd på gå. Tiden går så fort.
 
I torsdags kom min mamma till stan, lagom tills monsunregnet också slog till. Vi lunchade på L´s Kitchen och kollade in kontoret, sedan jobbade jag ett par timmar innan vi tog middag på La Sombrita. Den restaurangen håller numera till i båten som ligger förtöjd vid Kungsportsbron, den har sett lite tveksam ut genom åren, en vinter hade den slagsida, men vi blev glatt överraskade över god mat och mysig känsla. Sedan blev det Nefertiti: Easy October var förband (väldigt bra!), och Elin Ruth huvudnummer. Kändes fullpackat, vi var tidiga och fick sittplats i baren. En mycket bra konsert, även om väntan blev väl lång.
 
Mamma förklarade att hon numera inte går upp innan solen gör det, så jag tassade fredag morgon ned till bageriet och köpte frukostbröd, och stängde ytterdörren medan hon fortfarande låg och trynade. Tog tidig eftermiddag och mötte upp på Bio-Palatset och såg Hallonbåtsflyktingen. Sedan blev det rullbandssushi och alldeles gudomlig glass från Lejonet och Björnen, innan mamma åkte hem till Hisingen där Idol och en flaska vin väntade. Själv mötte jag upp med Mattias & Maria på Stora Teatern för att se Klungan. Vi hann svepa ett glas i baren och lite oroligt undra om det verkligen skulle vara så bra som det var sist? Det var det. Fantastiska Klungan, vi skrattade i två timmar.
 
Hade stora planer på att teckna övrig tid den här helgen men det har inte blivit så mycket. Middag hos Bergers igår, trevligt som vanligt, timmarna flög iväg. Nu tittar jag på reprisen av Så mycket bättre, älskar Ola Salo och älskar ännu mer Calleth you, cometh I. Roskilde 2007, vi höll på att flyta bort i regnet och leran och mycket var bedrövelse. The Ark spelar sista dagen, vi går på konserten och står som alla andra och balanserar för att inte ramla i leråkern. Så bryter solen plötsligt fram ur molntäcket för första gången på hela veckan, introt till Calleth börjar och all lera är glömd. Bästa festivalminnet tror jag.
 
Nu trotsar jag annalkande monsunregn #2 och tar mig in till stan för att fika med Hanna.

Kommentarer
Postat av: Sayo

Vilken utbildning? Har jag missat nåt?! *nyfiken*

2014-10-20 @ 21:46:53
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Alma

Jag har med flit inte skrivit ut vilken det är, så inget är missat. Kommer jag in så berättar jag!

2014-10-20 @ 23:46:40
URL: http://almadrakeritar.blogg.se
Postat av: Sayo

Ah, time will tell helt enkelt :D

2014-11-15 @ 00:51:13
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0