Måndag den 27 juli 2015

Så var man tillbaka i vardag igen, sedan en vecka tillbaka. Det känns ok, det gör det.
 
Jag har gjort en massa somrigt de här semesterveckorna:
Mojitos i solen, kvällsbad i sjön, check. Dånande konserter i sommarnatten, nya vänner, solblänk i ögonen, check. Konstrunda, bärplockning, kalkbrott. Check. Äta sotsvart grillkorv, och sockerärtor direkt från plantan, och vända på dygnet, check. Fästingbett, check. Alla sommarmåsten.
 
Ändå kändes det smått overkligt att vara tillbaka på kontoret förra veckan. Jag var inte redo. Har visserligen en höst full av projekt framför mig, både privat och på jobbet, och jag vill bita tag i dem nu - skulle bara vilja dra ut på det lite, lite till...
 
 

 
Ikväll ska jag testa Wacomplattan som jag fått låna av Suzana, ska bli spännande att se vad den kan göra, och så ska jag sätta mig med skissblocket och rita cirkusdirektörer och elefanter. Älskar mitt nattjobb, fattar inte att jag kan vara så lyckligt lottad att jag får göra detta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0