Söndag den 21 juni 2015

Midsommarfredag och ledig dag, jag gick ändå in och jobbade förmiddag. Var helt slut efter det, kände mig trött, och utarbetad. Jag har klamrat mig fast vid frukostar runt om i stan och på så vis behållit lite socialt liv, men i övrigt har allt fått stryka på foten denna vecka vilket alltid känns så trist. Jag glömmer hur terminssluten kan vara, och hur less jag är på det. Kanske dags att förändra, jag vet bara inte hur. Har i och för sig tusen idéer, kanske skulle välja en att verkligen genomföra.

 

Det blev alltså fokus på återhämtning och den här midsommarhelgen hade inte kunnat tillbringas på bättre sätt, känner att axlarna sjunkit ned nu. Två dagar kvar innan semestern, möjligen en halv onsdag också men sedan lämnar jag campus och återvänder inte på fyra veckor. Oj oj så efterlängtat.

 

Har knarkat P3 Dokumentär hela eftermiddagen idag: Instagramupploppen, den belgiska pedofilen, Billy Butt, IB-affären och det rasbiologiska institutet i Uppsala. Somliga var nya, andra har jag lyssnat på förut. Älskar den där skattkistan av dokumentärer på SR:s hemsida, eftersom jag redan 2005 ständigt lyssnade på P3 så hörde jag något av de där första avsnitten och såhär tio år senare återvänder jag ständigt till arkiven. Snudd på 200 dokumentärer, listade efter år, ett småårgsbåård som amerikanerna skulle ha sagt.

 

Känner ett tokigt festivalsug nu, en längtan till insjöar och skogar och konsertscener och varma nätter.

 

Och kanske att en liten plan har utkristalliserat sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0