Måndag den 16 november 2015

Dagarna trillar om varandra och bildar en enda röra av jobb, gemensamma frukostar och middagar; med Hanna, med Daniel, Med Betsy. Med Peter, med Elisabeth, med hela Shannagänget. Med Erik. Det har jobbats bok i Varberg medan staden stängde ned en grå lördag eftermiddag, jag har kikat på E-hive och mamma har hälsat på. Jag var i Södertälje en helg, hängde med Björklundarna och CJ och grillade hamburgare, jagade barnen, gosade med samma småfolk. Satt uppe sent och pratade med näsan strax över vinglaskanten. Fick en hotellfrukost med hela familjen Engström, och en Brogyllenfrukost med hela den stora admingruppen. Är det något jag lämnar efter mig på institutionen så är det fenomenet gemensamma frukostar. Det har druckits skymningskaffe, och varits på Pariyas födelsedagsbrunch. Har firat Vispen, käkat turkiskt med Malin och Maria och sett The Martian med Eirin och Knut Ola. After Work på Smörgåsbaren (nytt favoritställe) med Mia, Elin och Eirin. Finfina burgare på 2112 med Hanna och hennes kollega Maria, och Gavin DeGraw på Lisebergshallen. Tokigt bra. Har hängt hos Lillebror i Örebro, Clarionbrunchat och föredragsspånat, inhalerat chokladkaka och Barollovin medan Sverige tufsade till Danmark i EM-kvalsplayoff. Ja, och så har jag fått lägenheten uthyrd.

 

Det är vad jag minns från de senaste... sex veckorna. Inte så pjåkigt ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0