Måndag den 30 november 2015

Vilken helg. To Do-listan är lika lång som innan men jag har hunnit med annat skoj. I fredags, medan blåst och regn härjade, var det disputationsfest för Antonio borta i Gamlestan. Hade inte tänkt bli långvarig, och skulle inte dricka rödvin; båda grejerna kantrade direkt. Hamnade vid ett dryckesglatt bord, och när festen vid midnatt började packa ihop så drog vi med de italienska gästforskarna ut i Göteborgsnatten. Hamnade på Lounges, knökat med folk men det blev några timmar på dansgolven ändå innan jag drullade hemåt.
 
Lördagen var en smula plågsam att vakna till. Brunch på Incontro med Sanna & Hanna 12:30, lyckades ta mig i kragen tills dess och var hyfsat presentabel. Många pizzaslices senare hade hela eftermiddagen försvunnit, sittningen var sedan länge över och vi tog ett varv på Avenyn innan vi skiljdes åt. Snackade med Halmstad i telefon innan tröttman slog till igen...
 
Söndag morgon startade med en rufsig man med en Nogger i handen. Förutom att han ville äta glass så ville han veta när han kunde kliva på sitt tåg, och tydligen var jag i Pressbyråkön helt rätt person att fråga. Blev till sist av med honom, möttes av Lisabeth som hade inhandlat lattes och så tog vi tåget till Varberg. Söndagsbrunch och spa, vilken uppfinning alltså! Älskar det där stadshotellet, urmysigt, och så god mat. Bubblade oss skrynkliga i tre timmar, brunchade nästan lika länge och kom hem när det blivit kväll.
 
En enormt energigivande helg! Nåja, lite dränerande där tidigt lördag morgon men på det stora hela gick jag plus. Stormen Gorm drog in söderifrån och härjade natten till måndag, ett tag föll snön ymnigt samtidigt som det åskade och blixtrade, mycket märklig upplevelse.
 
Nu har veckan dragit igång, och en lavin av uppgifter har trillat över mig. Novembers sista dag, imorgon går vi in i december. Idag skulle vi ha besökt Hagabadet i Sannegården, men det sköts upp en smula pga sjukdom. Passade mig fint, har ägnat timmarna efter jobbet åt att röja i lägenheten. Det blir inte bättre, högarna växer bara, men någon gång snart måste vändningen komma. Tills dess gräver jag vidare i gömmor och skåp, släpar fram allt i ljuset och vrider och vänder på det innan det hittar en väska eller en kartong eller sopsäcken. Det vill ta en evighet. Det får ta två veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0