Måndag den 26 oktober 2015

Facebook, två veckor sedan:
 

Det är märkligt hur det så ofta rör sig stötvis. Först händer inget, sedan händer allt på en gång. Det är som britterna säger: When it rains, it pours. När det väl regnar så öser det ned. Tur att man är pluviofil, för den senaste stormen förde inte bara med sig  provritande för två böcker, en teckningstävling och en bokmässa sedd från den spännande sidan av montern. Den förde även med sig ett nytt jobb på andra sidan vattnet.
 
Efter jul flyttar jag till London. Det känns precis så overkligt som det låter, men jag har börjat längta. Jag har ingen aning om var jag ska bo, senaste förslaget är en bänk i Hyde Park så alla tips och kontakter tas tacksamt emot. Jag kommer att jobba som administratör på Svenska Kyrkan i Marylebone, och jag tar illustratörsuppdragen med mig. Det mesta andra blir kvar här hemma. Vännerna och möblerna kommer jag att hälsa på med jämna mellanrum, och dimman och regnen brukar hitta över till de brittiska öarna också. Lägg sociala media till det och det finns ingen egentlig anledning att sakna något alls.
 
Det där är fortfarande rätt ofattbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0