Måndag den 1 februari 2016

Januari är över och förbi. Fick lite ångest över att jag slarvat bort årets första månad, tills jag kom på att jag bytt jobb. Och land. Det kanske räknas som att ta vara på sina dagar.
 
Det sägs spöka här i mitt hus. Inatt stod till exempel någon utanför våra båda dörrar vid tresnåret, om man ska tro husmor. Vinden har apropå det ryckt i ytterdörren hela dagen. Kanske stormen Henry, kanske något annat.
 
Dagen älgade på med stora kliv, gick framåtböjd i ljumma vindar och köpte king prawns från M&S. Skalade och allt. När jag lagt några pund på den lyxmaten kunde jag inte annat än att köpa The Big Issue, de hemlösas tidning, som såldes av en rufsig och oerhört artig man vid utgången. Dricksade tillräckligt för att han också skulle kunna köpa sig en räkask.
 
Hem till arbetsplatsen, dvs sängen. Sitter upp-pallad mot kuddarna och jobbar varje kväll nu, slår på någon lista på Spotify och så ritar jag tills ryggen blir trött. Det brukar hända ungefär nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0