Onsdag den 10 februari 2016

Dagarna går i en faslig hast här, hinner inte med.

 

Jag var ju hemma i Göteborg nu i helgen. Klev upp redan halv fem lördag morgon för att hinna med bussen och flyget, men det var samtidigt skönt att ha fredagkvällen till annat, hade kommit fram så sent om jag åkt efter jobbet. Man sover rätt bra i en RyanAir-flygstol efter tre timmars sömn.

 

Jag har sådan tur som har goa vänner! Blev hämtad av Sanna och DJ på flygplatsen, blev så glad att se dem att jag i princip inhalerade pälskragen på Sannas jacka under den hårda kramen. Blev lite shopping på stan, och lunch på Condeco. DJ körde för första gången in i ett parkeringshus också, stor dag.

 

Jag har väl aldrig varit med om att Brunnsparken känts loj, men nu kändes den snudd på avbefolkad. Bussar och spårvagnar lite utströdda sådär, inget kaos direkt. London sätter sina spår.

 

Tog vägen om min lägenhet och plockade upp den post som kommit, sade hej till hyresgästerna och tyckte att lyan på samma gång kändes som min egen och som någon annans. Den kändes så stor, mindes inte det.

 

Fick kramar av hela familjen Lidqvist, och fick sedan leka med Lego hela eftermiddagen. När kvällen kom och det blev dags för nattning så kom den lille Vispen släpande med Lego City; den enda bok jag inte var sugen på att läsa, eftersom vi läste den för några veckor sedan och den är rätt usel. "Eftersom du tycker så mycket om Lego så kanske vi kan läsa den här?" sa han med litenbarnsröst. Det gick förstås inte att säga nej.

 

Hann med frukost nästa morgon, och fick veta att jag hade en cool tandborste. Den där lilla familjen alltså, tycker hur mycket som helst om den. De drog iväg till barnkör; jag tog vagnen in till Waynes där först Hanna och Sanna kom och fikade och snackade för att efter några timmar ha skiftbyte med Elin och Eirin. Fylldes på med massor av energi!

 

Resan hem (eller bort?) gick fint. Det varslades om tunnelbanestrejk så jag hade bokat buss, väldigt smidigt och urgulliga chaufförer. Sista biten fick jag släpa alla mina väskor från Baker Street (kabinväskan fick jag sätta mig på för att den skulle kunna stängas) genom sidvind och häftigt regn. Blöt final på en guldkantad helg.

 

Nu ikväll, Ung i London som vanligt. Semmelfrossa, man fick bygga sin egen. Fanns till och med chokladbollar, det ryktades trendigt att klämma in en i semlan. Jag är skeptisk. Och mätt, temlor är inte att leka med. Avslutade på The Chapel, hittade Ginger Beer (hurra!) och pratade med trevliga tjejer; det kommer så himla många gulliga människor till de där veckoträffarna!

 

Nähä, om man skulle ta och ägna sig lite åt sin sidosyssla kanske. Inatt ska jag fila på hundtassar, och rita ett demonstrationståg. Spotify håller mig sällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0