Onsdag den 20 januari 2016

Inledde morgonen med mässa och personalmöte, sedan rullade dagen på. Gick till den lokala GP:n sen eftermiddag, familjeläkaren, och registrerade oss jag och volontärerna. Viktigt att göra. Formuläret man tvingas fylla i är lite obehagligt, både religion och ras ska t ex anges. Man kan undra hur det påverkar min sjukvård att jag förväntas bocka i rutan "White - other" och därmed tala om att jag inte är "White - UK" eller "Mixed race"... Trodde dessutom det rådde religionsfrihet. Nåja, vi fogade oss. 
 
Ledig mellan 17 och 19; jag låg som en sjöstjärna på min säng, lyssnade på musik och slumrade, åh så skönt det var... Ung i London halv åtta till nio, gott om överblivna mackor från tidigare bokning så vi bjöd på det och julmust. Snack och häng i cafésofforna, en sväng upp till kyrkan för att tända ljus och lyssna på musik (Viba Fembas Om du blundar, älskar!), och så avsluta på puben The Chapel. 
 
Strax innan folk kom ikväll så läste Alex upp nyheten att en ung svenska blivit knuffad framför tåget i Berlin och omkommit direkt. Fick just veta att den tjejen var min fina, mysiga exkollega Hannas kusin. Det är en rätt obegriplig värld många gånger, inte minst ikväll.  
 

Kommentarer
Postat av: Eirin Bakken

Vad hemskt att höra om tjejen i Berlin!

Apropos religionsfrihet i England: http://www.theguardian.com/uk/datablog/interactive/2012/dec/11/census-religion Jedi knight låg högt som religion under census'en i 2011!

2016-01-22 @ 09:18:52
Postat av: Anonym

Visst var det fruktansvärt hemskt och så otroligt onödigt!!! Ta hand om dig 😘

2016-01-22 @ 10:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0