Fredag den 10 juni 2016

Onsdag: avslutning med Ung i London. Planen var picknick i Regents, med regn attackerade staden så det blev käk inomhus istället. Snudd på lika mysigt det. Och torrt. Saknade bara kubbspelet litegrann.
 
Igår stod TT-utflykt på schemat. Lastade bilen full med picknickmat (sant sommartecken, nu är det ingen tvekan längre) och drog till Eltham Palace en bit utanför London. Imponerande plats, Tudor och art deco. Ett privat hus, renoverat på 1930-talet och tillhörande förmögna familjen Courtauld. Där vandrade vi runt med audio guides och tittade på alla fina rum. Trädgården var stor och lummig, med en vallgrav runt huset. Café, plantförsäljning, museishop. Fint utflyktställe.
 
 
 
 
 
 
Sedan lunch där i gräset, och så åkte vi hem sen eftermiddag, rätt solbrända och nöjda. Hysteriskt rolig bilfärd hem förresten.
 
Älskar att när arbetsdagen är slut kunna säga "Debriefing på taket om en timme", släntra iväg till Marks & Sparks och köpa jordgubbar och grädde och sedan få sitta på det där taket och umgås med mina favoritgrannar. Vår alldeles egna rooftop garden, mitt i London. Känner mig lyckligt lottad.
 
 
Druckit kopiösa mängder kaffe idag, ändå trött men numera frisk! Lunchkonsert, köpte mexikanskt från Chipotle och åt i kyrkan medan Fredrik gav orgelkonsert. Också en udda grej att få ha i sin närhet. Jag och Ulrika gick till The Chapel efter jobbet, tog ett glas på deras uteservering och varvade ned. Glad att ha så bra kollegor runt mig. Köpte sedan med mig halva Superdrug hem, fick för mig att jag behövde elektrisk tandborste och schampo och gud vet allt. Hårfärg också. Hejdå decimeterlång utväxt, snudd på en dip dye, och hej halvt misslyckad färgning? Antagligen.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det där takhänget - helt i min smak...
Kram!

2016-06-11 @ 09:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0