Söndag den 30 oktober 2016

Tog hela torsdagen ledigt för att bokjobba (efter en monsteronsdag), årets sista semesterdag. Inser att jag kommer att få jaga ikapp den dagen hela nästa vecka men det får det vara värt. Möte i Prästgården nu på söndageftermiddagen, före och efter det har bokjobben dominerat. Mer administration än ritande idag, men allt är ju viktigt. Nu är planering och pappersjobb snart klart, tänkte ägna resten av kvällen åt att färdigställa ett par bilder. Började nosa lite på det här med att ha agent i UK, verkar galet svårt att bli signad men man måste ju försöka, och då gäller det att ha en bra portfolio. Min består mest av publicerade bokbilder, eftersom jag vill visa att jag är just publicerad, men det skulle behövas mer ur min egen fantasi som inte är kopplat till ett bokmanus. Någon dag snart ska jag rita upp ett par bilder helt ur eget huvud, ska bara hitta lite fritid. I januari kanske.
 
Vintertiden slog till inatt, gott med en extratimme men allt blir uppochned; har inte klockan varit runt 18 hur länge som helst nu...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0